Rouw- en trouwkoor

In oktober 1984 is de toenmalige dirigent Michel Mudde van het koor voor volkstaalliturgie uit de Nieuwe Stad, met leden van dit koor en van het gemengd koor van de Drie Stromen begonnen met een apart koor dat de diensten bij begrafenissen en trouwerijen kon opluisteren. De repetities zijn op de 1ste maandag van maand  van 14:00 tot 16:00 uur. In 1995 heeft dirigent Lodewijk de Weerd het dirigeerstokje overgenomen maar helaas moest hij voor de zomer van 2014 mededelen dat het voor hem niet meer mogelijk was het koor nog verder te leiden. Het koor is nu blij met de dirigent van het Gemengd koor, Jacques van der Meer. Het repertoire van het koor is aangepast aan het doel van het koor: complete uitvaartmissen, of feestmissen. En veel liederen die zich bij uitstek lenen voor huwelijksvieringen of uitvaarten. Het bestaat uit Latijnse, Nederlandse, Surinaamse, Antilliaanse en Engelse liederen. Het koor zingt vooral in De Drie Stromen, maar op verzoek ook elders, zoals in kerken van buur-parochies of tijdens een auladienst op een begraafplaats. Het koor verzorgt ook altijd de dienst tijdens de jaarlijkse ziekendag.